Danerolles Plof!

Danerolles Header

Maak een internationale merkpositionering voor Danerolles

Wie aan Danerolles denkt, denkt aan zondagochtend aan de ontbijttafel met zelfgerolde warme croissants. Sinds jaar en dag is dit verse deeg product van hoge kwaliteit een begrip bij vieringen als Moederdag, Vaderdag, en Valentijnsdag. Maar wat veel mensen niet weten is dat het assortiment van Danerolles zoveel rijker is dan alleen die heerlijke croissants. Sterker nog, het is een bedrijf dat keer op keer met nieuwe productinnovaties komt en dat niet alleen in Nederland maar in heel Europa voet aan de grond heeft.

Danerolles

Om wereldkundig te maken dat Danerolles zo veel meer is dan croissants op zondagmorgen, zijn we gevraagd om na te denken over een assortiment brede merkpositionering. Hiervoor hebben we als vertrekpunt het iconische blik genomen. Iedereen die wel eens zo’n blik heeft geopend, kent het moment waarop het deeg zonder aankondiging en met een doffe plof zich op overtuigende wijze uit het blik de wereld in dringt.

Zoals je een fles Champagne opent om een groot moment te vieren, luidt in deze positionering het openen van een blik Danerolles ieder ‘Lovely Little Moment’ in. We mogen namelijk wel eens vaker stil staan bij de kleine vieringen in het leven vinden wij. Die momenten kunnen van alles zijn. Een serietje bingen? Jij verdient het! Op die manier nemen we ook het sentiment weg dat Danerolles alleen geschikt is voor ontbijtmomenten. Met hetzelfde deeg maak je namelijk ook de heerlijkste worstenbroodjes of mini-quiches. Zo kun je aan de andere producten ook een eigen draai geven, zoals Cinnamon Swirls als dessert of Petit Pains bij het diner.

Italian Snack

Als eerste product dat echt afwijkt in het assortiment, is sinds kort de Italian Snack geïntroduceerd. Dit is het eerste volledig hartige deeg dat dient als basis om mini pizza’s te maken. In dit blik zitten zes plakjes deeg die je kunt beleggen naar eigen inzicht en smaak. Ter lancering van dit nieuwe product hebben we direct onze nieuwe merkpositionering in praktijk gebracht en een campagne ontwikkeld waar je trek van krijgt. Dit hebben we gedaan door de onderscheidende kenmerken van het product op een manier te communiceren die past bij het platform waar de uiting te zien is. De snack is bijvoorbeeld snel en makkelijk te maken waardoor het een perfecte snack is tijdens het bingewatchen van series. Deze uiting is te zien op contentplatformen als NPO start, RTL XL en YouTube. Daarnaast is het een product dat leuk is om te maken met kinderen. Hier spelen we dan weer op in via Pinterest. Bij het openen van het blik, open je een ideaal moment voor Danerolles.

Danerolles image
Play