Vodafone: Get Owned & #PlayFaster

Header landscape basecamp

Maak van ons het netwerk voor gamers

Al ruim drie jaar is Maak het bureau dat de communicatie naar de gamers doelgroep voor Vodafone verzorgt, dat hét netwerk voor gamers wil zijn. Een zorgvuldig opgebouwde relatie tussen merk en doelgroep zorgt voor engaging content die door de doelgroep wordt omarmt. Met als doel om Vodafone de leidende game-telco te maken. Naast het investeren in die relatie door middel van passende ideeën, zijn we als creative production agency ook volledig verantwoordelijk voor de productie van de content zelf.

Onze content vormt het speerpunt in hoe we Vodafone neerzetten als de gaming telco richting de doelgroep. De content moet dan ook spraakmakend zijn en aansluiten bij hun belevingswereld, maar deze moet ook een commerciële lading hebben. We hebben in de loop der jaren zorgvuldig geïnvesteerd in de relatie met de doelgroep en zijn dan ook niet direct gaan pushen met commercie. Het laatste wat we willen is het gevoel overbrengen van ‘de coole vader die nog steeds YOLO gebruikt’. We kruipen daarom volledig in de huid van de doelgroep, praten met de doelgroep, testen ideeën en overleggen met influencers om te kijken of het binnen hun publiek past. We willen hoogstaande entertaining content maken die de gaming community omarmt en die zo min mogelijk branded voelt onder hen.

Playfaster Website Video 00 00 11 24 Still001
Play

Get Owned

In 2017 startten we het game avontuur van Vodafone met Get Owned, waarbij we een groep influencers met een voorliefde voor gamen samenbrachten in een mega villa in de Ardennen. Hier gingen ze de strijd met elkaar aan in real-life game challenges. Dit zooitje ongeregeld bij elkaar bracht een hoop lol en streken van soms bijna Jackass-achtig niveau. Het publiek smulde ervan. Naast de influencers was ook Tiësto mee, een jongen die zich via een activatie traject had gekwalificeerd om ook mee te gaan. Inmiddels heeft hij mede dankzij Get Owned en overige seizoenen een eigen succesvol gamekanaal. Destijds groeide dit gamekanaal van Vodafone in korte tijd, zonder ondersteuning van paid, uit tot het grootste branded YouTube kanaal van Nederland met zo’n 120.000 abonnees.

Gaming vs. esports

Gaming en esports is niet hetzelfde. Er is een verschil tussen iemand die professioneel speelt, iemand die speelt voor de lol, iemand die houdt van kijken naar anderen die spelen voor de lol en iemand die houdt van kijken naar professionals. Betrek dit perspectief maar eens op een andere sport. Kijken naar kelderklasse voetbal is anders dan zelf kelderklasse voetbal spelen. Wanneer in 2018 Vodafone global een partnership aangekondigd met ESL, een organisator van internationale gametoernooien, is een logisch gevolg dat er ook Nederland focus naar uit zal gaan.

Team #Playfaster

Het jaar erna kozen we daarom voor een serieuzer pad met Team #PlayFaster, waarin tien fanatieke gamers de kans kregen om te leven en trainen als een echte esporter. Met als doel om iets dichter bij die droom te komen om te kunnen leven van hun passie; Dota2. In dit trainingsprogramma werden de deelnemers niet alleen gecoacht op skills, maar ze gingen door een complete persoonlijke ontwikkeling en kwamen ze oog in oog te staan met zichzelf. De top 5 ging met een eigen team bus naar ESL in Hamburg om daar hun idolen te ontmoeten en het hemd van het lijf te vragen.

Vodafone x Play Faster x Player Keyvisual PRESS
Play

#PlayFaster Basecamp

In het meest recente seizoen van #PlayFaster Basecamp hebben we een combinatie gemaakt van beide formats die samen komen: De epicness van Get Owned en de die-hard liefde voor gamen uit Team #PlayFaster. In #PlayFaster Basecamp slapen de kandidaten niet in een luxe villa, zoals ze van de vorige seizoenen gewend zijn, maar moeten ze in de eerste challenge bikkelen om hun eigen basecamp te veroveren en op te bouwen. Alle challenges die in de week tijdens Basecamp volgen staan in het teken van de spellen uit de nieuwe mobile league van Vodafone: de Vodafone 5G ESL Mobile Open.

03
Play
07 nathan kart
06 veras
05 karten
04 racetrack
03
03 f378f7b3 c0c0 4687 bdff 9b8095a0ad25
02 veld
02 Foto 09 07 19 15 42 03