Make-A-Wish Influwensers

Header horizontal MAW

Maak van Make-A-Wish een storytelling organisatie

Amadi droomt ervan om politieagent worden, Mila wil haar held Jochem Myjer ontmoeten en Bas is mega fan van Star Wars. Drie kinderen met allemaal een wens. Samen met Make-A-Wish slaan wij de handen ineen om de Wish Journey van deze kinderen vast te leggen.

Al gedurende 30 jaar lang vervult Make-A-Wish wensen van kinderen met een levensbedreigende aandoening. Zij willen graag aan de millennials laten zien dat ze niet alleen maar ‘leuke dagen’ organiseren, maar dat zij betrokken zijn bij een veel langer proces: de Wish Journey. Een Wish Journey is het gehele traject vanaf het formuleren van de wens van het wenskind, tot de dag van de wensvervulling zelf. Tussendoor krijgen de kinderen opdrachten waarbij ze de regie over hun eigen wensvervulling krijgen; iets waar ze in tegenstelling tot hun behandeling, wel controle over hebben. Het resultaat van deze methode wordt door artsen erkend als zeer effectief, omdat het een positieve boost geeft aan het kind en de familie. Aangezien de doelgroep van millennials net zo'n druk leven online als offline heeft besluiten we de millennials via de online weg te betrekken bij de bijzondere verhalen van Make-A-Wish, namelijk op het Instagram kanaal van Make-A-Wish.

Het is tijd om het Instagram kanaal om te toveren tot een waar kunstwerk. Voordat we starten met het documenteren van de Journey willen we de kinderen en de families goed leren kennen en een band met hen opbouwen. Hierdoor zijn we in staat om dicht op de verhalen te zitten en dat is natuurlijk wel nodig als we het verhaal goed willen overbrengen. Om ook in onze afwezigheid verzekerd te zijn van input in de families, hebben we in elk gezin een ambassadeur aangesteld die ‘backstage’ alle gebeurtenissen voor ons documenteert. Dit geeft een hele pure en oprechte kijk in de levens van de kinderen. 

Minouche de Graaf

Make-A-Wish

“Het is bijzonder om te zien dat onze Instagram volgers zo betrokken zijn bij de Wish Journeys van de kinderen.”

Voor het Maak team was het een hele mooie ervaring. Maak’s creatief Justin Boot zegt: “Het is bijzonder om te zien hoe de kids niet alleen toeleven naar de wensdag, maar ook naar het vertellen van hun verhaal aan de wereld. Ik kan me een moment herinneren dat Mila zei: ‘Straks als iedereen mij ziet op Instagram, begrijpen ze me misschien iets beter’. De mooiste post uit de gehele serie vind ik de post waarin Niels, de vader van Bas een anekdote vertelt over hoe Bas met zijn ziekte omgaat. Dat is echt een opzichzelfstaande mini-documentaire van 1 minuut geworden. Maar alle posts bij elkaar, geven een beeld over de leefwereld van deze gezinnen. Er zit voor mij persoonlijk een hoop bloed zweet en tranen in dit project, maar dat is het meer dan waard wanneer je de blije gezichten van die kleine Influwensers ziet”.

Thumb niels
Play