Vodafone has joined the game...

Header horizontal manifest

Maak een commercial die gamers recht in guts raakt

Na een lange periode van investeren in de relatie met de gaming community via branded content, was de tijd voor Vodafone rijp om ook met rete-commerciële content te gaan targeten op deze moeilijk te bereiken doelgroep. Wij stonden voor de uitdaging om een commercial te maken die geen afkeer oproept, maar juist de relatie tussen merk en doelgroep versterkt. Om zo te bewijzen dat Vodafone hét netwerk voor gamers is.

Ons antwoord op die doelstelling is een manifest geworden waarin we een ode brengen aan alle gamers. We spreken ze direct aan, maar vooral op een eerlijke en ongepolijste manier. We snappen dat ze niet zitten te wachten op die commercial maar we willen ze wel vertellen dat Vodafone iets kan toevoegen aan hun bestaan als gamer. En niet alleen in de vorm van een goede verbinding. Hun partnership met ESL, de organisator van grote internationale game toernooien, biedt klanten namelijk vele gratis extra’s. Om deze commerciële boodschap tussen de oren te krijgen hebben we die vermengt met meme’s, grappen en game gerelateerde Easter eggs die aansluiten bij hun cultuur. En dat viel in de smaak.

Normaliter zeggen views op YouTube pas iets als ze organisch zijn verkregen want iedereen met geld kan zijn video laten voorschotelen. Wat hier interessant is, is de relatie tot het aantal comments en de gemiddelde kijktijd. Met 4.400.000 betaalde views is een watchtime van 82% op een video van 1:15 en 1300+ likes & comments echt exceptioneel hoog voor een advertentie. Daar zijn we best een beetje trots op.

Video thumbnail Manifest
Play
Comments voda klein