New Era Talks

New era cover

Verandering is van alle tijden...

Maar nooit eerder volgden veranderingen elkaar sneller op dan nu. Omar neemt je mee in zijn bevindingen en filosofieën over deze ontwikkelingen. Soms met en soms zonder gasten. Verwacht tijdens het luisteren niet altijd op waarheid gebaseerde marketing modules, maar hersenspinsels, trend observaties en bovenal parallellen die in eerste instantie je voorhoofd doen fronsen. Maar waarvan later, waarschijnlijk onder de douche, het kwartje voor je valt.

De afleveringen check je op Spotify of Apple Podcasts.


New era tussenslide

Een praatje met interessante individuen over de crisis, ondernemen en meer

Wie thuis quarantaine zegt, zegt video calls. En elk zelfrespecterend bureau die video calls zegt, zegt content. Ook wij delen de komende tijd inzichten uit de gesprekken die onze creatief directeur Omar Kbiri had met verschillende ondernemers, vrije denkers en andere interessante individuen. Zij spraken over de impact van de corona crisis en hoe zij zich hieraan aanpassen.

Want hoe ga je als ondernemer om met deze crisis en wat zijn je mogelijkheden? Hoe ga je als artiest om met deze crisis en waar liggen kansen? Hoe houd je je hoofd boven water? En wat is de rol van online platforms in tijden zoals deze? Maar ook; zullen er net als restaurants en bedrijven, influencers zijn die noodgedwongen moeten stoppen?

Omar sprak met Jeroen Koopmans, oprichter van Newbe, een Amsterdams productiehuis dat werkt met talent en zich richt op vernieuwende formats voor alle (online) platformen. Ze hadden het over de veranderlijke situatie bij het produceren van content en of bioscopen nog wel bestaansrecht hebben na de corona tijd. Maar ook met Colin Benders, voor de meesten bekend als Kyteman, die nu vooral muziek maakt met zijn modulaire synthesizers. Hij vertelt hoe hij een community aan het bouwen is op Discord, een online communicatieplatform bedoeld om communities te vormen en te onderhouden. Zo sprak hij ook met Paul Meyer van reclamebureau The Merch over de rol van reclamebureaus vandaag de dag en hoe hij denkt dat de verhoudingen tussen merk en bureau zouden moeten zijn. Daarnaast sprak Omar met Raoul de Graaf, beter bekend als FC Roelie. Een YouTuber die zich voornamelijk profileert rondom de voetbalgame FIFA en samen met zijn vrienden het collectief de Bankzitters vormt. Ze hebben het over de impact van de crisis op YouTubers en andere influencers. Hij vertelt zelf zijn schaapjes wel op het droge te hebben, door de juiste begeleiding, maar vreest dat er collega’s in het vak zijn die door hun uitgavenpatroon sneller in de moeilijkheden zullen raken. Hij vreest zelfs dat sommige noodgedwongen moeten gaan stoppen.

Bekijk hieronder een aantal van de topics die de revue hebben gepasseerd. Alle episodes vind je op onze LinkedIn.

Thumb podcast
Play