Opdrachtgever: Booking.com for Business
Diensten: Creatie & productie
Jaar: 2018-2020
Opdrachtgever: Booking.com for Business
Diensten: Creatie & productie
Jaar: 2018-2020
Sinds juni 2018 werken we voor Booking.com for Business om voor hen de meest opvallende stands te maken op de grootste business travel conferenties in de wereld. Tijdens deze conferenties zijn er honderden bedrijven die alles uit de kast halen om op te vallen, dus aan Maak de taak om ervoor te zorgen dat de Booking.com stand opvalt tussen alle andere stands.
Booking.com is al jaren onmisbaar in de particuliere reisbranche. Om deze status ook in de wereld van zakelijk reizen op te bouwen is het van belang om, op creatieve en onderscheidende wijze, aanwezig te zijn op grote business travel conferenties over de hele wereld.
De samenwerking met Booking.com for Business begon met een 5-daagse design sprint, waarvoor een team vanuit verschillende disciplines was samengesteld om een design sprint te doen. Tijdens de design sprint formuleerden we gezamenlijk de eisen waaraan de booth moest voldoen. De stand moet hoe dan ook opvallen tussen de andere stands maar ook consistent in de stijl van Booking.com en diens propositie passen.
Één van de grote voordelen van de design sprint was dat er in korte tijd veel ideeën werden bedacht, die vervolgens direct met de klant én de consument werden getest waardoor er snel stappen gemaakt konden worden. Bovendien werd er ook gelijk nagedacht over de uitvoering, wat tot gevolg had dat op het moment dat het idee stond we ook meteen door konden.
Tijdens de beurs in San Diego reageerde het publiek heel enthousiast op de stand, die als thema “the power of choice” had. Het ‘Toren van Babel’ karakter van het ontwerp vertegenwoordigde de ruim 1.9 miljoen verschillende accommodaties die Booking.com aanbiedt. De gestapelde huisjes bovenop de stand lopen tot in den eeuwigheid door. Doordat we slim met de reglementen van de locatie om zijn gegaan hebben we een stand gecreëerd die veel hoger lijkt dan hij daadwerkelijk is. Dit is belangrijk voor de zichtbaarheid van de stand. Om de huisjes in de stand tot leven te laten komen gingen eens in de zoveel tijd de luiken open om ruimte te bieden aan een operazangeres, die de beursvloer vulde met haar stem en mensen op de stand wist te houden. Dat noemen wij nog eens stopping power.
Na de stand ook in Londen en Chicago te hebben neergezet is het tijd voor vernieuwing. Ons team is daarom bezig geweest met het bedenken en creëren van een nieuw concept voor in München en Londen. De focus ligt nog steeds op de belangrijkste USP van Booking.com, namelijk de variëteit aan accommodaties. Iets dat uniek is in de wereld van zakenreizen. Want daar concurrenten zich focussen op deals met grote hotelketens, biedt Booking.com, naast diezelfde ketens, ook de meest unieke accommodaties op de wereld aan. Het idee van deze stand is dan ook om die unieke locaties te laten zien. Door de inzet van verschillende TV schermen en het licht in de stand te laten veranderen, heb je telkens het idee dat je in een andere accommodatie bent. En op die manier laten ze zeven verschillende type accommodaties zien.
Voor Maak is het iedere keer weer een geweldige ervaring om in samenwerking met Booking.com verantwoordelijk te zijn voor zowel het concept als de productie. Zo kunnen wij als bureau al bij het ontwikkelen van het concept vanuit een productie perspectief nadenken over de daadwerkelijke uitwerking van alle ideeën.