Click. by Booking.com

Header horizontal click

Maak ons platform tastbaar voor partners

Al drie jaar op rij vindt het event Click. by Booking.com plaats. Dé plek waar je als travel entrepreneur moet zijn om op de hoogte te blijven van de laatste trends & ontwikkelingen in de reisbranche. Én om als industrie te streven naar één gezamenlijk doel: klanten de meest optimale en zorgeloze reiservaring bieden in ieder onderdeel van de reis. Van boeken tot vliegen en van autoverhuur tot attracties.

2017 & 2018

In 2017 zijn we benaderd door Booking.com om samen met hen een inspirerend event op te zetten om meer betrokken te zijn bij hun partners. In dit geval zijn dat de hoteleigenaren, die hun accommodatie bij Booking.com aanbieden. Click. is geboren: een congres met inspirerende sessies en een stip aan de horizon: Een industrie waarbij de reiziger geen frictie meer ervaart.

Header horizontal click18

2019: Where travel connects

Maar waar het in 2017 en 2018 ging over toekomstmuziek, stond Click. 2019 in het teken van de daad bij het woord voegen. Op dit congres ontvang je als bezoeker de tools om de opgedane kennis in de praktijk te brengen en ook daadwerkelijk dat gezamenlijke doel van een frictieloze reiservaring te behalen.

Om deze filosofie kenbaar te maken aan (potentiële) bezoekers, ontwikkelden wij een passend communicatieconcept dat deze frictieloze samenwerking uitdraagt. Het ervaren van een naadloze reiservaring van A tot Z noemt Booking.com ‘The Connected Trip’. Tijdens zo’n trip heb je als reizigers te maken met verschillende facetten. Je begint met het boeken van je reis, vervolgens start het inpakken, dan de reis zelf, je vervoer, de aankomst in het hotel en tot slot de activiteiten die je doet op je bestemming. De partners van Booking.com zijn de pilaren van deze connected trip en zorgen er uiteindelijk voor dat alles geregeld wordt, maar de technologie van Booking.com biedt de overkoepelende verbintenis.

Doorvertaling van het concept

De trip hebben we weergegeven in travel gerelateerde items die, hoe kan het ook anders, een klikkend geluid maken. De herhaling in de bewegingen en het eindeloos herhalen, benadrukken de naadloze ervaring van The Connected Trip. Al deze items worden visueel met elkaar verbonden door koper en printplaat structuur, die de technologie van Booking.com vertegenwoordigen. Dit is ook de fundering voor de doorvertaling van de algehele nieuwe huisstijl die in 2019 is geïntroduceerd. Daarnaast is er een nieuwe slogan toegevoegd aan het event: Click. by Booking.com. Where travel connects. Deze op het eerste gezicht simpel ogende slogan heeft juist een krachtige dubbele werking. Naast dat Booking.com enerzijds het platform is waar de reiziger alles onder één dak vindt, is het event tevens de plek waar branchegenoten elkaar kunnen leren kennen en een toekomst bouwen. Daarnaast biedt dit concept de fundering voor de fysieke ontmoeting met het merk tijdens het event. Zo is de nieuwe huisstijl zowel doorgevoerd in alle assets op het event, als de styling.

Still Blue mouse
Play

Jacqueline

Hoofd Productie

“Met Click. by Booking.com realiseert Maak een Total Brand Experience. Van online touchpoints tot fysieke ontmoetingen tussen merk en doelgroep.”

Click. is dus meer dan een een tweedaags evenement. Elk jaar wordt Click. groter en groter en een meer opzichzelfstaand merk binnen Booking.com. Het is een total brand experience die bijna een heel jaar lang inspirerende en nuttige content biedt aan de partners van Booking.com. Ons werk beperkt zich dan ook niet tot het organiseren van het evenement, maar we bedenken samen met Booking.com van begin tot einde elke stap die de aanwezigen doorlopen zodat alles, net als bij Booking.com, naadloos op elkaar aansluit.


Foto's door Bart van Rooy

2019 09 11 MRF 4643
Play